Eleverne skal trives, udvikles og lære
Brønshøj Skole fra 1923, var en af de første skoler i Københavns Kommune, der stod over for en større renovering - en helhedsrenovering og en udbygning af skolen med fokus på energivenlige løsninger og reducering af CO2- forbruget. Desuden blev den eksisterende bygning screenet for miljøfarlige stoffer, herunder PCB.
Projektet omfatter en tilbygning af 10-11 nye klasseværelser til de mindre klasser, og en ombygning og ændring af indretningen i de eksisterende bygninger. Tilbygningen er udformet ud fra ønsket om at skabe en arkitektonisk sammenhængende skolebygning, med respekt for bygningens og omgivelsernes arkitektur, og i stærk kontakt til det nærliggende grønne område. Undervisningslokalerne fordrer muligheden for at lave en varieret undervisning, hvor indretningen understøtter fleksible arbejdsmiljøer
Den nye tilbygning til Brønshøj Skole består af et nyt indre gaderum, der åbner sig op til pladsdannelser og torve. Tilbygningens centrale del indeholder 4 gårdhaver og 4 nært forbundne fagområder – multisalen, skolekøkken, natur/teknik/fysik samt musik. 3 volumener indeholdende indskolingen og gymnastik støder op til den centrale del.